زیباترین جملات عاشقانه

مجموعه ی نامه ها و جملات و بهترین مطالب عاشقانه قشنگی که برای یک عشق رمانتیک همیشه بدانها نیاز داریم

زیباترین جملات عاشقانه

مجموعه ی نامه ها و جملات و بهترین مطالب عاشقانه قشنگی که برای یک عشق رمانتیک همیشه بدانها نیاز داریم

غلامعلی شکوهیان غزل سرایی هنردوست از شهرستان فسا

غلامعلی شکوهیان در سال ۱۳۴۸ ه-ش در فسا چشم به جهان گشود .از همان آغاز کودکی به هنر عشق می ورزید .وی علیرغم وجود مشکلات پیش رو،کارشناسی نقاشی از دانشگاه هنر را کسب و همزمان در خوشنویسی و شعرسرایی به مقام والایی دست یافت.این شاعر برجسته از انجمن خوشنویسان مدرک ممتاز را گرفته و در غزل از نوآوران شعرسرایی شهرستان فسا به شمار می رود.ایشان هم اکنون در سازمان آموزش و پرورش این شهرستان به دبیری می پردازد.

 

دیکته از شعرهای زیبای این شاعر نام آشناست.ایجاد ارتباط میان پدیده ها خواهد توانست به خلق آثار بدیع در عرصه ادبیات بیانجامد.تکرار اسلوب پرکاربرد دوره معاصر است و شاعران از این وسیله در تاکید و اثرگذاری بر مخاطب بهره فراوان می گیرند.تکرار "ندارد" در این شعر با درونمایه اجتماعی تصویرگری "فقر" و استفاده از اکنایه هایی مانند "سیل می بارد"که  بیان اندوه بسیار زیاد شاعر است و "باران نداشتن" که کنایه دور از خشم یا بی طاقتی شاعر است.در کنار استفاده از داستانی که به ذهن همه ما آشناست و با آن خو گرفته و ارتباط معنوی یافته ایم همه و همه از عوامل تاثیرگذاری این شعر زیباست.فراز و فرودها در شعر این شاعر به ذهن احساس صمیمیت بخشیده و خواننده ناخودآگاه به فضای درونی احساس شاعر راه خواهد یافت

اما دیکته و پاییز ،دو نمونه از سروده های زیبای ایشان:

                                                            دیکته

بنویس بابا مثل هر شب نان ندارد                                       سارا به سین سفره مان ایمان ندارد

بعد از همان تصمیم کبری ابرها هم                                   یا سیل می بارد و یا باران ندارد

بابا انار و سیب و نان را می نویسد                                 حتی برای خواندنش دندان ندارد

انگار بابا همکلاس اولی هاست                                   هی می نویسد این ندارد آن ندارد

بنویس کی آن مرد در باران می آید                              این انتظار خیسمان پایان ندارد؟

ایمان برادر گوش کن،نقطه،سر خط                           بنویس بابا مثل هرشب نان ندارد!

                                                      پاییز

خش خش برگ خزان ولوله ای پاییزی                        در دلم می گذرد قافله ای پاییزی

کوچه لبریز شد از شروه ی دلتنگی باد                     باغ سرریز شد از حوصله ای پاییزی

چه قدر زرد بمانم چه قدر؟ای همه سبز                   از تو و چشم تو دارم گله ای پاییزی

چه کس انداخته عمری است میان من و تو             فصل در فصل خزان فاصله ای پاییزی

باز در کوچه کسی نیست بجز کولی باد                خش خش برگ خزان ولوله ای پاییزی

نظرات 11 + ارسال نظر
مائده و امیر شنبه 10 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 10:21 ب.ظ http://maedevaamir.blogfa.com

سلام عزیز وبت قشنگه وب ما هم بیا نظر یادت نره ها

علی دوشنبه 19 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 09:53 ق.ظ http://afgold.blogfa.com

گوش کن
جاده صدا می زند ازدورقدم های ترا
چشم تو زینت تاریکی نیست.
پلک هارابتکان
کفش به پاکن
وبیا
وبیاتاجایی
که پرماه به انگشت توهشداردهد
وزمان روی کلوخی بنشیند باتو
ومزامیر شب اندام ترا
مثل یک قطعه آواز به خودجذب کنند
پارسایی است درآنجا که تراخواهد گفت:
بهترین چیز رسیدن به نگاهی است که ازحادثه عشق تراست.

پانیذ دختری از تبار زرتشت دوشنبه 9 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 02:58 ق.ظ

خدای من ! چقد این شعر دیکته زیبا و عمیق بود واقعا لذت بردم و البته یه کمم گریه م گرفت.
بابا رو خوب یادمه ، اصلا مگه میشه آدم یادش بره باباشو، دلم تنگ میشه براش، برای دستای مهربون و زحمت کشیدش یادمه اون روز شومی رو که برای آخرین بار دستای بی جونشو توی دستام گرفتم و همش خدا خدا میکردم همه اینا یه کابوس باشه ! اما نبود

احمد دوشنبه 27 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 07:40 ب.ظ

وبلا گتون قشنگه
اقای شکو هیان ما به داشتن همشهری مثل شما به خودمون افتخار میکنیم من فسایی هستم ولی شما رو نمیشناختم الان شناختم امید وارم در مورد فسا بیشتر شعر بگویید من هم به شعر خیلی علاقه دارم کاشکی میتونستین کمکم کنین

ریحانه یکشنبه 9 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 09:39 ب.ظ http://reyhaneh24.blogfa.com

دوست من
سلام
وبلاگی دارم نازک تر از گل
و شعار و افقی به بلندای سرو
اول بودن و بهترین در انتشار تازه ترین و زیباترین جملات زیبا و عاشقانه
اگه ممکنه به وبلاگ من سر بزنید
خیلی دوس دارم تا با لینک متقابل با وبلاگ شما
هر دو مان در اولین شدن به همدیگرکمک کنیم
اگه موافقی بسم الله
خبرم کن که با چه نامی لینکت کنم
و مرا با اسم جملات عاشقانه زیبا لینک کن
و اگر دوس نداشتی
این نیز بگذرد
ممنونم
ریحانه

ریحانه یکشنبه 9 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 09:48 ب.ظ http://reyhaneh24.blogfa.com

دوست من
سلام
وبلاگی دارم نازک تر از گل
و شعار و افقی به بلندای سرو
اول بودن و بهترین در انتشار تازه ترین و زیباترین جملات زیبا و عاشقانه
اگه ممکنه به وبلاگ من سر بزنید
خیلی دوس دارم تا با لینک متقابل با وبلاگ شما
هر دو مان در اولین شدن به همدیگرکمک کنیم
اگه موافقی بسم الله
خبرم کن که با چه نامی لینکت کنم
و مرا با اسم جملات عاشقانه زیبا لینک کن
و اگر دوس نداشتی
این نیز بگذرد
ممنونم
ریحانه

Ali چهارشنبه 19 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 03:45 ب.ظ http://amorously-ali.mihanblog.com

آمد رمضان و عید با ماست / قفل آمد و آن کلید با ماست

آمد رمضان به خدمت دل / و آن کس که دل آفرید با ماست

فرا رسیدن ماه مبارک رمضان بر شما مبارک

مهران یکشنبه 30 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 01:09 ق.ظ http://webcarsnew.blogfa.com

سلام
وبلاگتون فوق العادست دمتون گرم
من می خواستم باهاتون تبادل لینک کنم اگه مایل به تبادل لینک با من هستید خبر بدین منتظرم

خودش شنبه 5 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 02:49 ب.ظ http://hdsa.blogfa.com

وای چقد شما احساسید
عجیبه واسم

الهه چهارشنبه 9 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 12:49 ق.ظ http://elimelodi.blogfa.com

از شعرا خوشم اومد
بای

ایدین دوشنبه 4 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 12:19 ب.ظ

بغض های خسته ام در حوضچه نگاهت از انتظار خسته است
لعنت به تو پاییز
سولمازمو ازم گرفتی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد